vrijdag 19 september 2008

Het karstlandschap van Yangshou

Dit zuidelijk deel van China staat bekend om z'n prachtige landschap met ontelbare karstbergen met daartussen enkele idyllische riviertjes. Ideaal voor een weekje fietsen, wandelen, varen, vliegen en ontspannen.


Vissen doen ze hier op een speciale manier. Na zonsondergang gaan de visser en z'n "Comorants" de rivier op, op een bamboevlot.
De vogels duiken onder water en vangen de visjes. Het trucje van de visser: er zit een koordje rond de vogel z'n nek, net hard genoeg aangespannen dat hij de vis niet kan doorslikken. Nogal sarcastisch op het eerste gezicht, maar de buit is behoorlijk (en de vogel krijgt zijn deel).

Wat betreft de vele plannen voor fiets-en wandeltochtjes, liet Bert z'n gezondheid het afweten. Iets verkeerd gegeten en met als resultaat 3 dagen plat. Een hitte van 35 graden helpt dan ook niet echt, jaja, we waren bijna op weg naar het ziekenhuis voor een baxterke. Maar de goede zorgen van vrouwlief worpen vruchten af :-) , en dag 4 was hij terug te been. Misschien iets te hevig geweest, en meteen een fietstocht in deze hitte ondernomen... De krachten wat overschat naderhand bekeken want bij zonsondergang stegen we op voor een prachtige ballonvaart boven dit magnifieke landschap, Bert zo geel als een Chinees, maar desondanks een prachtige ervaring...







3 opmerkingen:

Anke zei

Woohoo!!! eerste foto"s van een koe!!! Heppie mie!!!Graag ook per mail, kan ik ze ophangen ergens he... Het ziet er daar echt prachtig uit!!! Ik vond het thans fijn om gisteren effe te kunnen tetteren met jullie (alle Goele want Bert deed nog een snelslaapje!). Ik wens jullie nog veel succes daar en ondertussen houden we jullie verder op de hoogte van het verloop hier!!!
Bert, je hebt nog de groeten van Debby (mijn vriendin in het middelbaar), die ik na 10(!) jaar weer ben tegengekomen!!! Dikke kussen en knuffels,
Anke

anne zei

Wow, ik zit op de punt van mijn stoel mee te genieten van jullie avonturen!! Prachtige foto's!
lieve knuffel van Anne
China met de fiets, te doen?

Nathalie zei

mooi mooi mooi!
Bert, laat uniet kennen he!